Хтось постукав тихо в клас.
Так, перерві ще не час, -
Тут підказує Галинка,
- Це, звичайно, фізхвилинка.
Потреба дітей в активному руховому режимі зумовлена біологічними
законами їхнього розвитку. Без активних рухів, без фізичних вправ неможливі
зростання й розвиток організму. Коли ж дитина переступає поріг школи, різко
зменшується її рухова активність протягом дня. Дітям важко висидіти весь урок.
Для підвищення загальної працездатності, поліпшення їхнього здоров’я дуже
корисні фізкультхвилинки. Вони знімають втому, нормалізують увагу й активність,
відновлюють сили, робочий настрій, почуття бадьорості й свіжості, підвищують
дисциплінованість. Під час виконання вправ дуже важливо забезпечити прилив
свіжого повітря у клас.
Фізкультхвилинки слід проводити емоційно,
жваво, ставлячись до дітей доброзичливо. Тексти для фізкультхвилинок мають бути
доступні розумінню учнів, цікаві за змістом. Момент проведення фізкультурної
хвилинки визначає вчитель чи вихователь.
Сигналом до виконання фізкультхвилинки є послаблення уваги учнів.
Перед проведенням фізкультурної хвилинки
дітям пропонують приготуватися до виконання вправ. Пояснення слід давати
спокійним тоном, щоб не викликати зайвого збудження і не відвертати уваги дітей
від навчального процесу.
Вправи виконуються з різних вихідних
положень: сидячи за столом, стоячи за столом, стоячи біля столу.
Під час проведення фізкультхвилинок треба
стежити за тим, як діти виконують вправи і робити відповідні зауваження.
Комплекси вправ змінюють через два-три тижні,
причому можна змінювати не комплекс, а тільки окремі вправи або вихідні
положення. Все це створює враження новизни.
Рухи
під час фізкультурної хвилинки за своїм характером повинні відрізнятися
від тих, які діти виконують на заняттях. Наприклад, якщо в процесі малорухомих
занять у дітей втомлюються м’язи ніг, спини, шиї, то під час фізкультурної
хвилинки доцільно давати вправи з випрямленням ніг і тулуба, розведення рук в
сторони, нахилами голови, розслабленням м’язів кисті, а якщо втомлюються очі –
виконувати вправи для очей.
Фізкультхвилинки можуть бути повними й
скороченими. Скорочені складаються із однієї вправи і застосовуються під час
письмових робіт, їх можна виконувати, сидячи за партою. Рекомендується також
проводити фізкультурні хвилинки імітаційні, віршовані, ігрові.
Пізнавальну діяльність молодших школярів
стимулюють ігрові фізкультхвилинки. Граючись, дитина краще сприймає, осмислює
та запам’ятовує навчальний
матеріал.
Отже, добираючи вправи для фізкультурної
хвилинки, слід керуватися такими вимогами:
-
вправи
мають відповідати віковим особливостям дітей;
-
бути їм
відомими;
-
охоплювати
великі м’язові групи.
ДО МАТЕМАТИКИ
Хтось постукав тихо в клас.
Потреба дітей в активному руховому режимі зумовлена біологічними
законами їхнього розвитку. Без активних рухів, без фізичних вправ неможливі
зростання й розвиток організму. Коли ж дитина переступає поріг школи, різко
зменшується її рухова активність протягом дня. Дітям важко висидіти весь урок.
Для підвищення загальної працездатності, поліпшення їхнього здоров’я дуже
корисні фізкультхвилинки. Вони знімають втому, нормалізують увагу й активність,
відновлюють сили, робочий настрій, почуття бадьорості й свіжості, підвищують
дисциплінованість. Під час виконання вправ дуже важливо забезпечити прилив
свіжого повітря у клас.
Фізкультхвилинки слід проводити емоційно,
жваво, ставлячись до дітей доброзичливо. Тексти для фізкультхвилинок мають бути
доступні розумінню учнів, цікаві за змістом. Момент проведення фізкультурної
хвилинки визначає вчитель чи вихователь.
Сигналом до виконання фізкультхвилинки є послаблення уваги учнів.
Перед проведенням фізкультурної хвилинки
дітям пропонують приготуватися до виконання вправ. Пояснення слід давати
спокійним тоном, щоб не викликати зайвого збудження і не відвертати уваги дітей
від навчального процесу.
Вправи виконуються з різних вихідних
положень: сидячи за столом, стоячи за столом, стоячи біля столу.
Під час проведення фізкультхвилинок треба
стежити за тим, як діти виконують вправи і робити відповідні зауваження.
Комплекси вправ змінюють через два-три тижні,
причому можна змінювати не комплекс, а тільки окремі вправи або вихідні
положення. Все це створює враження новизни.
Рухи
під час фізкультурної хвилинки за своїм характером повинні відрізнятися
від тих, які діти виконують на заняттях. Наприклад, якщо в процесі малорухомих
занять у дітей втомлюються м’язи ніг, спини, шиї, то під час фізкультурної
хвилинки доцільно давати вправи з випрямленням ніг і тулуба, розведення рук в
сторони, нахилами голови, розслабленням м’язів кисті, а якщо втомлюються очі –
виконувати вправи для очей.
Фізкультхвилинки можуть бути повними й
скороченими. Скорочені складаються із однієї вправи і застосовуються під час
письмових робіт, їх можна виконувати, сидячи за партою. Рекомендується також
проводити фізкультурні хвилинки імітаційні, віршовані, ігрові.
Пізнавальну діяльність молодших школярів
стимулюють ігрові фізкультхвилинки. Граючись, дитина краще сприймає, осмислює
та запам’ятовує навчальний
матеріал.
Отже, добираючи вправи для фізкультурної
хвилинки, слід керуватися такими вимогами:
-
вправи
мають відповідати віковим особливостям дітей;
-
бути їм
відомими;
-
охоплювати
великі м’язові групи.
ДО МАТЕМАТИКИ
Немає коментарів:
Дописати коментар